Porno ham

Benvinguts i benvingudes a aquesta secció dedicada a facilitar eines pedagògiques per treballar amb el vostre alumnat els continguts de Porno ham. En aquest espai trobareu activitats, reflexions i dinàmiques pensades per fomentar el pensament crític i analitzar el paper de la pornografia en les relacions interpersonals dels joves.

Índex de recursos per a Porno ham

  1. Diari de lectura
  2. Rúbrica
  3. Guia de lectura
  4. Grups cooperatius
  5. Situacions d’aprenentatge
  6. Prova (test)
  7. Reflexió amb l’autora

📘 1. Diari de lectura

Un recurs dissenyat per ajudar l’alumnat a reflexionar sobre la seva experiència lectora, registrant impressions, emocions i aprenentatges.

📥 Descarrega: Diari de lectura Porno ham Descarga

📝 2. Rúbrica

Aquesta rúbrica està dissenyada per oferir als docents una eina clara i estructurada per avaluar el progrés i el rendiment de l’alumnat en projectes teatrals. Inclou criteris que abasten des de la comprensió de l’obra i el rendiment artístic fins al treball en equip i la capacitat per afrontar dificultats, amb l’objectiu de promoure el desenvolupament integral i la reflexió constant. Una guia ideal per potenciar el creixement personal i artístic de l’alumnat a través de les arts escèniques.


📖 3. Guia de lectura

El seguiment lector també es podria dur a terme amb les activitats proposades a la guia de lectura, amb material exclusiu per treballar la lectura. Aquesta guia es pot afegir a la programació d’aula, ja que s’adapta a les competències clau i específiques de la lectura autònoma emmarcades en la llei educativa (LOMLOE).

📥 Descarrega: Guia de lectura Porno ham Descarga

🤝 4. Grups cooperatius

Treballar en grups cooperatius afavoreix el desenvolupament d’habilitats socials i acadèmiques. Cada membre de l’equip assumeix un rol específic i contribueix amb les seves fortaleses al treball col·lectiu. Aquest tipus de dinàmica fomenta la participació activa, la comunicació efectiva i la resolució conjunta de problemes.

Per garantir una avaluació justa de tots els membres, és fonamental utilitzar rúbriques que contemplin criteris com la participació, el compromís, la qualitat de les aportacions i la capacitat de treballar en equip. Així, s’assegura que cada estudiant sigui valorat tant pel seu esforç individual com pel seu impacte en el resultat global del grup.


🛠️ 5. Situacions d’aprenentatge

Les situacions d’aprenentatge que oferim estan dissenyades per fomentar el pensament crític i la reflexió al voltant dels temes centrals del llibre Porno ham. A través d’activitats adaptades a la LOMLOE, l’alumnat podrà explorar qüestions rellevants com la influència de la pornografia, el consentiment en les relacions i la comprensió lectora amb una perspectiva reflexiva i inclusiva.

📥 Descarrega: L’ús responsable de les xarxes socials i
les conseqüències del sextingDescarga
📥 Descarrega: Reflexió sobre la pornografia i el respecte
en les relacionsDescarga
📥 Descarrega: Relacions afectives saludables i la
importància del consentimentDescarga

🖨️ 6. Prova imprimible

Aquesta prova (test) està dissenyada perquè el professorat pugui avaluar la lectura i la comprensió de l’obra Porno ham. Inclou preguntes tipus test que aborden temes clau com el respecte, el consentiment i la influència de la pornografia en les relacions afectives. És una eina pràctica que permet mesurar no només el coneixement adquirit, sinó també la reflexió crítica de l’alumnat sobre els valors i les situacions plantejades a l’obra. Aquesta prova es pot utilitzar com a activitat d’avaluació o com a punt de partida per a debats i discussions a classe.

📥 Descarrega: Prova Porno hamDescarga


💬 7. Reflexió amb l’autora

1️⃣ Treballa el llibre utilitzant la guia de lectura.
2️⃣ Projecta la xerrada virtual a l’aula o comparteix l’enllaç amb l’alumnat. La xerrada, en castellà, ofereix una visió aprofundida dels temes clau de l’obra i pot servir com a punt de reflexió per al debat.


3️⃣ Organitza un debat reflexiu sobre els punts més interessants o motivadors per a l’alumnat.
4️⃣ Interacció directa amb l’autora a través de:

  • Xarxes socials: Instagram, TikTok (@mariaparejaolcina), X (@MaraPareja7).
  • Correu electrònic: Els docents poden recollir les preguntes de l’alumnat i enviar-les a mariaparejaolcina@gmail.com. Les respostes es lliuraran en format vídeo.
  • Videoconferència en directe: Organitza una trobada virtual amb l’autora (cal concertar cita prèvia).